Brugerrejse fra anskaffelse til afskaffelse illustreret

Brugerrejse fra anskaffelse til afskaffelse illustreret

En gruppe udvalgte bil-brugere blev inviteret til en workshop i etrans for at klarlægge overvejelser og behov ved bilkøb. Designer Mir Toftemark har bearbejdet dagens udkomme og illustreret brugerens mentale rejse fra anskaffelse til afskaffelse af bilen.

Under den daglange workshop i starten af juni blev pointerne løbende opsummeret i en række illustrative skitser. Det er disse Mir Toftemark efterfølgende har analyseret og kogt ned for at illustrere den brugerrejse deltagerne på workshoppen beskrev i forbindelse med anskaffelse af ny bil – og afskaffelse af den gamle.

Ud fra råmaterialet blev der identificeret syv stadier, som brugerne gennemgår. Til hver af de syv stadier har Mir udviklet en spilleplade og en række stickers, som fremover kan bruges til at klarlægge forhold omkring specifikke brugers overvejelser og behov, f.eks. for at afklare om der er behov eller muligheder for at udvikle nye forretningsmuligheder for virksomheder.

Projekttype: 
Fokusområde: 
Designdisciplin: 
Medarbejdere: