Indsigter

Bekymring over infrastruktur og opladning

Parkering og mere generelle bekymringer om mangelfuld infrastruktur og opladning fylder meget  i forbrugernes bevidsthed

Elbilen er dårligt kendt

Der er et stort videnshul mellem, hvad elbilen kan, og hvad forbrugerene tror, den kan.
Der skal mere oplysningsarbejde til for at...

Elbilen er langsom

Elbilen accelerer hurtigt og er kvik i by trafikken, men på motorvej opfattes den som en hindring for fart.

Elbilens signalværdi: hvordan skal elbilen udtrykke identitet for forskellige typer af mennesker?

For mange mænd er bilen den primære bærer af maskulinitet og identitet, men elbilen som de fleste kender den i dag, forbindes ofte med  ...

Følelse af begrænset frihed

Elbilens rækkevidde bekymrer mange og skaber en følelse af, at ens frihed begrænses stærkt. Mange af de, som har testet elbiler, har...

Lead user inddragelse

 

Lead users bruges, når man har brug for at få valideret sit arbejde af brugere med helt særlige kompetencer. Lead users behøver...

Manglen på lyd er både en fordel og en ulempe

 

Lyden i den elektriske bil er et væsentligt fokusområde, da bilen i sig selv er lydløs. Dette opfattes som dejligt, man føler...

Oplading er tidskrævende og forskellige standers brugerflader forvirrer

Et væsentligt element i introduktionen af elbiler omhandler, hvordan man praktisk gør det mulig at oplade bilen.

Økonomi: De fleste har ingen viden om elbilens pris, driftsøkonomi og eftermarked

De fleste synes, at elbilen er for dyr, og de vil ikke betale lige så meget for en lille elbil som for en stor konventionel bil.

...