Brugerrejse

Brugerrejsen beskriver rejsen gennem en bestemt situation. Brugerrejsen er ordnet kronologisk og kan beskrive oplevelsen af mange forskellige sammenhænge: en service, forholdet til en virksomhed, et hospitalsophold eller brugen af en termokande. Brugerrejsen indeholder sædvanligvis en række centrale områder, hvor en særlig problemstilling bliver tydelig og kan italesættes. En brugerrejse kan etableres fra indsamlet materiale, eller den kan laves af brugeren selv. 

Aktiviteter

I arbejdet med at udvikle en manual, der skal hjælpe kommuner og regioner med at implementere elbiler, gennemføres to workshops med kommunerne.

Designprojekt

Online undervisningsmateriale

Aktiviteter
I mange større organisationer, hvor ledere skal kunne argumentere, bevise rationaler og præsentere business cases omkring nye ideer for at få dem til at blive til noget, kan prototyping være til
Designprojekt

Peugeot Aunsbjerg og etrans har haft et tæt samarbejde.

Aktiviteter

Servicestyrelsen deltog i en kort workshop om transport og oplevelser.

Designprojekt
Forestil dig en fremtid, hvor transport ikke er noget, du ejer, men noget du bruger - med indlagt underholdning, rengøring, luksusbiler og elbiler.

Aktiviteter

DesignCamp 2010 "New Ways of Transportation" ser på, hvordan man kan overbevise danskerne om at komme ud af deres biler og ind i busser og tog.

Designprojekt

En gruppe udvalgte bil-brugere blev inviteret til en workshop i etrans for at klarlægge overvejelser og behov ved bilkøb.

Aktiviteter

Bekvemmelighedspakke - En participatory design workshop med fokus på elbilen

Aktiviteter

6 dages workshops med basis i den antropologiske undersøgelse